Google Analytics ordbog og forklaring

Google Analytics har rigtigt mange begreber at holde styr på. Her på siderne kan du finde forklaringer på ord, begreber mv, relateret til Google Analytics, en ordbog.

 

 

 

A

Advarsler: En Google Analytics Alert er en anmeldelse af en ændring i dine data. Advarsler er gavnlige, fordi de henlede opmærksomheden på programmere abnormiteter du ellers måtte have overset.

B

Benchmarking: Google Analytics tjeneste giver brugerne et indblik i, hvordan deres hjemmeside klarer i forhold til andre websteder af samme størrelse. Benchmarking giver dig mulighed for at sammenligne dit websteds Analytics-data, herunder besøg, sidevisninger, afvisningsprocent, gennemsnitlige tid på stedet og andre målinger mod data fra andre deltagende websteder.

Afvisningsprocent: Procentdelen af ​​besøg, hvor den besøgende kun ser én side af din hjemmeside, inden de forlader er kendt som Bounce Rate. Med Afvisningsprocent information, kan du analysere kvaliteten af ​​brugernes besøg. En høj afvisningsprocent indikerer ofte, at dine sider ikke er relevante for, hvad dine besøgende søger. Du kan sænke din afvisningsprocent ved at generere bedre målrettede annoncer og destinationssider, samt skabe kvalitet indhold, der vil engagere de besøgende og trække dem ind i din hjemmeside.

C

Klik: Den enkelt forekomst af en bruger efter et hyperlink til en anden side eller til at indlede en handling.

Konvertering: Dette er, hvad der sker, når et mål er afsluttet. Konverteringer sker, når en besøgende kommer til dit websted og fuldfører en ønskede mål eller handling. Udfylde et køb og indsende en kontaktformular er begge eksempler på mål. Google Analytics giver dig mulighed for at oprette tilpassede mål, så du kan måle brugernes handlinger, der er vigtige for din hjemmeside.

Cookie: En lille mængde tekstdata, der anvendes til at huske information fra side til side og besøge at besøge. Cookies kan indeholde oplysninger såsom brugerindstillinger eller indkøbskurv indhold.

Omkostninger Data: Oplysningerne importeret fra en Google AdWords-konto til en Analytics-konto.

Tilpasset Rapportering: Google Analytics giver mulighed for at oprette brugerdefinerede rapporter baseret på de målinger og dimensioner, du vælger. Brugerdefinerede rapporter præsentere de oplysninger, du har valgt, organiseret på en måde, der virker for dig. Når du opretter en brugerdefineret rapport, vil det være til rådighed for dig, hver gang du logger ind.

D

Direkte trafik: Besøg på dit websted, hvor brugeren skriver din webadresse i deres browsers adresselinje, eller når en besøgende bruger et bogmærke for at komme til din hjemmeside. Det er vigtigt at vide, hvor din hjemmeside trafik kommer fra, så du kan forstå, hvilke marketing bestræbelser arbejder for dig. Direkte trafik illustrerer, hvordan mange af dine besøgende ved dit brand og Website URL. Disse besøgende fandt ikke din hjemmeside på søgemaskiner eller på et andet websted. De kom direkte til din hjemmeside.

E

E-handel: Det køb eller salg af produkter eller tjenester via internettet.

Præcis match: En af de tre forskellige søgeordstyper, som Google Analytics definerer at identificere en URL for enten et mål eller en tragt. En eksakt match er en kamp på hvert tegn i din søgestreng fra start til slut.

Eksempel: hvis du indstiller nøjagtigt din match URI til “/ Side1” og derefter kun “/ Side1” streng vil blive inkluderet. “/ Page12345” ville ikke, og “2 / Side1” ville heller ikke være omfattet.

F

Filter: En retningslinje, der omfatter eller udelukker bestemte data fra rapporterne. Du kan bruge filtre til at gennemføre tiltag som at fjerne intern trafik fra rapporter eller kun indeholde trafik til en bestemt underdomæne. Lær mere om at bruge filtre i Google Analytics.

Tragte: Serie af trin en besøgende fuldfører at nå en ende mål. Google Analytics giver dig mulighed for at angive op til ti sider i hver tragt definition. Oprettelse kanaler kan vise dig, hvor de besøgende opgiver processen under vejen til konvertering.

G

Mål: Et mål for noget, du ønsker at spore i Google Analytics, som du definerer som en succes. Mål skal vedrøre en kvantificerbar handling, at din hjemmesides besøgende tage, såsom produktkøb, nyhedsbrev tilmeldinger eller downloads. Mål er sat op i Google Analytics til at spore konverteringer.

Mål Konverteringsfrekvens: Procentdelen af ​​besøg på et websted, hvor den besøgende fuldfører et mål eller fuldfører en konvertering.

Google Analytics: Gratis tjeneste, der tilbyder en enkel måde at spore målinger på din hjemmeside med tilføjelse af en lille stykke kode placeres på alle sider på dit websted. Google Analytics giver dig mulighed for at se, hvordan de besøgende fandt dit websted, hvilke sider de besøgte, hvor længe de opholdt sig på dit websted, blandt mange andre fakta og tal. Korrekt forståelse og fortolkning af de tilgængelige via Google Analytics giver dig mulighed for at forbedre din hjemmeside, øge dine konverteringer og øge din Website effektivitet data. Du kan oprette eller få adgang til din Google Analytics-konto på http://www.google.com/analytics/.

H

Hovedmatch: En af de tre forskellige søgeordstyper, som Google Analytics definerer at identificere en URL for enten et mål eller en tragt. Matcher de tegn, du angiver som begyndelsen af ​​en streng herunder alle strenge, der ender med figurer ud over det, du har angivet.

Eksempel: hvis du sætter dit hoved match URI at være “/ Page1”, derefter “/ page12345” vil også blive medtaget, fordi begyndelsen af ​​strengen er identisk.

Jeg

Indtryk: Visningen af ​​en henvisning link eller reklame på en webside.

Omfatter: En type filter, der matcher en tekststreng eller regulært udtryk mod indkommende data, og holder kun de hits, der matcher.

K

Nøgleord: Det er de ord, som de besøgende bruger til at finde din hjemmeside, når du bruger en søgemaskine. Google Analytics indeholder en liste over søgeord, der er blevet søgt af brugere, der finder din hjemmeside. Disse oplysninger viser dig, hvad søgende er faktisk på udkig efter, når de finder din hjemmeside. Det giver dig også mulighed for at opdage potentielle nye søgeord til at målrette.

L

Landing Page: Den første side en besøgende synspunkter under en session; også kendt som indgangssiden.

Loyalitet: Et mål for de besøgendes adfærd. En besøgendes loyalitet illustreres af mængden af ​​gange, de vender tilbage til din hjemmeside i en bestemt periode. Loyale besøgende er typisk meget engagerede med din hjemmeside og dit brand. Lav kundeloyalitet ofte illustrerer behovet for nyt indhold og regelmæssige opdateringer til et websted.

M

Match Type: Definerer, hvordan Google Analytics identificerer en webadresse for at inkludere eller ekskludere for mål og kanaler. De tre tilgængelige match typer omfatter hoved match, eksakt match og regulært udtryk kamp.

N

Nye Besøgende: internetbrugere, som ikke tidligere eller for nylig har besøgt dit websted betragtes nye besøgende. Hvis cookies på en tidligere besøgendes computer er udløbet, eller hvis de har slettet deres cookies, vil disse besøgende også registrere som nye besøgende. Google Analytics kan du se, hvor mange nye besøgende du har, så du kan finjustere din hjemmeside til at øge gentagne besøg samt øge antallet af nye besøgende.

O

Økologisk Trafik: Besøgende, der kommer til dit websted fra ubetalte økologiske eller naturlige søgemaskinens resultater.

P

Betalt Trafik: Denne består af besøgende, der kommer til din hjemmeside fra Google AdWords-annoncer, betalt søgemaskine søgeord og andre online betalte annoncekampagner. Når de investerer i et online PPC eller anden reklamekampagne, vil dette data viser dig, hvor effektiv din betalt online marketing program er.

Skift layout: Mængden af ​​gange besøgende ankommer på individuelle sider på dit websted. Hvis en bruger genindlæser en side, vil denne handling blive talt som en ekstra sidevisning. Hvis en besøgende navigerer til en anden side, og vender derefter tilbage til den oprindelige side, vil en anden side Vis registreres som godt. Sidevisninger tillader dig at se, hvilke sider på dit websted er mest populære.

Q

Query Parameter: En variabel = VÆRDI par, der følger spørgsmålstegn (“?”) I en URL. Eksempel: http://www.example.com/search?q=foo indeholder forespørgslen parameteren q = foo

Query Variabel: De variable del af den variable = VÆRDI par, der gør en forespørgsel parameter op. Variabler gemme oplysninger, såsom søgeord indgået en søgemaskine. I ovenstående eksempel, vil “q” i “q = foo” er forespørgslen variabel.

R

Henviser steder: andre hjemmesider, der henviser eller sende besøgende til din hjemmeside, kaldes henvise sites. At vide, hvor din trafik kommer fra, er en nem måde at øge dit investeringsafkast. Du kan fokusere flere ressourcer på websteder, der henviser mere trafik, eller revurdere dine kampagner på websteder, der ikke kører meget trafik.

Match med regulære udtryk: En af tre forskellige match typer, som Google Analytics definerer at identificere en URL for enten et mål eller en tragt. Specialtegn kan bruges som gør det muligt wildcard og fleksibel matchning. Dette er nyttigt, hvis dine besøgende kommer fra flere sub-domæner, eller hvis du bruger dynamiske sessions-id’er.

Anmodning URI: Den streng i slutningen af ​​en URL efter “.com” i din web-adresse er anmodningen URI.

Eksempel: Hvis din webadresse er “www.mycompany.com/page1/product1.htm” og derefter din anmodning URI er “/page/product1.htm”.

Tilbagevendende besøgende: En tilbagevendende besøgende er en bruger, der har været til din hjemmeside og er kommet tilbage. Når besøgende vender tilbage til en hjemmeside, det viser, at hjemmesiden er af interesse for dem.

S

Søgemaskiner: Online værktøjer, der giver dig mulighed for at finde bestemte websider ved hjælp af et søgeord søgning. De tre vigtigste søgemaskiner er Google, Yahoo og Bing. Google Analytics segmenter din trafik data, så du kan se, hvilke søgemaskiner kører trafik til din hjemmeside, og hvor meget trafik hver søgemaskine genererer. Google Analytics giver dig mulighed for at adskille disse data i betalt og ikke-betalte resultater.

T

Tid på websted: Den gennemsnitlige tid en besøgende bruger adgang til dit websted inden for en bestemt tidsperiode. Du kan bruge disse data til at måle effektiviteten og kvaliteten af ​​din hjemmeside. De længere besøgende bruger på dit websted, jo mere informativ og interaktiv dit websted er.

Top Exit Sider: siderne på din hjemmeside, at besøgende forlader fra. I Google Analytics, er disse sider i rækkefølge begyndende med dem, de fleste besøgende forladt dit websted til disse sider, som besøgende mindst exciterede dit websted. Tag hensyn til indholdet af exit siden, når der træffes beslutning om en fremgangsmåde. Hvis folk forlader dit websted fra en tak side, er der ingen grund til bekymring. Hvis en af ​​dine Top Exit Pages er en anden side på dit websted, du ønsker at undersøge, hvorfor dine besøgende forlader fra denne side.

Top Landing Pages: De første sider, som brugerne lander på, eller kommer til, når du indtaster din hjemmeside. Inden Google Analytics, er disse sider er opført i rækkefølge efter mest besøgte til mindst besøgte. Disse data er vigtig, fordi det giver dig mulighed for at se, hvilke sider der tiltrækker besøgende.

Sporing Code: En lille stump kode, der er indsat i kroppen af ​​en HTML-side. Sporingskoden indfanger oplysninger om besøg på en side.

Trafik: Det samlede antal besøg på din hjemmeside. Inden Google Analytics, kan trafikken opdeles i flere kategorier, herunder direkte, organisk og betalt.

Trafik Kilder: Hvor din trafik kommer fra. Google Analytics indeholder oplysninger om, hvilke websteder dine besøgende kommer til dit websted fra, samt hvilke søgeord de bruger til at komme til din hjemmeside.

U

Unik besøgende: Antallet af individuelle (ikke-identiske) besøgende til et websted i løbet af en bestemt periode. Disse data er bestemt af cookies, der er gemt i besøgende browsere.

Uniform Resource Locator (URL): Adressen på din hjemmeside (dvs. www.mycompany.com)

V

Visitor: Den person, der går til en hjemmeside. Den “Visitor” i Google Analytics tilbyder data og rapporter om adfærd af de besøgende, hyppige din hjemmeside.

Visitor Session: Den tid en besøgende bruger på en hjemmeside. Jo længere en besøgende bliver på din hjemmeside, jo mere relevant synes det at søgemaskiner. For at øge mængden af ​​tid besøgende ophold på dit websted, er det vigtigt at præsentere informativt indhold, let at bruge navigation, og ajourførte oplysninger om dit brand, produkter og tjenester.

Besøg: Mængden af ​​gange din hjemmeside er adgang. Disse data giver dig mulighed for at se, hvor effektivt din hjemmeside er ved at blive forfremmet. Ser tendenserne i dine besøg gør det muligt at analysere, hvilke aspekter af din online markedsføring virker.

Kommentarer

Skriv et svar